CRM для мовних курсів: як агенція з працевлаштування в Німеччині запустила власну мовну школу та обробляє запити в KeyCRM
Давайте 🙂 Наша компанія має два напрямки діяльності. Перший, наш ключовий напрямок вже довгі роки, – працевлаштування за кордоном. Тобто ми агенція, яка допомагає людям знайти роботу у Німеччині.
Після повномасштабного вторгнення ми вирішили розширити свою підтримку та відкрити курси німецької мови з фокусом на робочий вокабуляр. Мовний бар’єр дуже ускладнює адаптацію. В нашому випадку це дійсно практичні заняття для тих, хто планує проживати/працювати у Німеччині та не хоче стикатися з мовними труднощами.
Чи правильно я розумію, що до вторгнення в вас зовсім не було СРМ?
Так, KeyCRM – наша перша CRM. До цього дивились на Бітрікс, але він здавався складним, не було стільки часу, щоб підключатись самостійно, налаштовувати та ще й навчати команду. А потім почалась війна, стало зрозуміло, що російським ми вже користуватися не будемо.
Річ у тому, що раніше наша аудиторія була дуже вузенькою, – студенти або випускники з дипломами, які ще треба визнавати у Німеччині. Ми багато працювали з університетами, оформляли короткострокові стажування, надавали можливість подивитися “як працюють в Європі”. Зараз аудиторія дуже розширилась, це звичайні люди, які виїхали чи планують виїжджати у Німеччину. Їм потрібна впевненість та розуміння куди вони їдуть, де будуть працювати та як жити.
Більше аудиторія – більше запитів. Працюєте у чатах KeyCRM?
Запустив рекламу у соціальних мережах, стало зрозуміло, що руками це обробляти неможливо. Багато чого губиться чи ми самі плутаємося в цих розмовах. Так наш програміст запропонував, а потім й допоміг з налаштуваннями KeyCRM.
Всі наші потреби були задовільнені та ми дуже раділи, що такий класний продукт саме український. Крім того, важливо зазначити, що все ж таки ми не ecommerce, ми надаємо послуги. CRM дозволяє нам ловити в чатах всіх клієнтів в одну базу, ділити між менеджерами з продажів та вести по воронці до фінальної покупки нашої послуги чи запису на мовний курс.
Наскільки швидко працівники навчились працювати в KeyCRM?
Зараз в нас 8 менеджерів. Їх найняття збіглося з підключення CRM, тож люди прийшли й відразу почали працювати в CRM. В них не було “до” 🙂 Ми показали, як це працює, всі були в захваті, навіть казали – “вау, а що так можна було?”.
Дуже допомогли ваші навчальні матеріали – база знань та відео на YouTube. Також наш програміст записав короткий відеогайд, дуже зрозумілий.
Зараз в нас налаштовані усі соціальні мережі та месенджери, повідомлення обробляються тільки в KeyCRM, а також використовуємо інтеграцію телефонії від Ringostat. Коли клієнт дзвонить, то дуже зручно зберегти його картку та вести по воронці відразу в срм-системі.
Розкажіть, як влаштовано процес працевлаштування клієнта?
Загальна проблема в тому, що зараз легко виїхати до Німеччини, але отримати роботу відразу не вийде. Більша частина роботодавців вимагають хоча б базово знати мову, а українці не та нація, яку виховували зі знаннями німецької. Нам потрібні інтеграційні курси, а з ними й “бонусом” йде час без зарплатні. Це біженське життя на соціалці, частіше всього в умовах, до яких узагальнений українець не звик, бо жив кращим життям.
Допомога нашої агенції в тому, що ми вже маємо близько 90 партнерів, які й до війни працювали з українцями. Ці компанії навчилися інтегрувати саме нас у свої виробничі процеси. Наприклад, в них може бути україномовний тімлід, чи такий процес, де людина не відчує мовний бар’єр. Частіше за все вакансії вже мають конкретне житло та роз’яснення, як людина буде їхати на робоче місце (автобус від компанії, проїзний на громадський транспорт чи є потреба у власному авто), де буде навчатися її дитина, як вирішаться інші побутові моменти.
Скільки коштує така послуга працевлаштування?
Цікаве питання, бо в жовтні минулого року українське законодавство заборонило брати кошти з клієнта за працевлаштування. Тобто наші послуги сплачує роботодавець, а клієнту фінансово не відчутно сам він готував резюме, чи йому допомагала агенція.
А що до клієнта, скільки можна заробити та які спеціальності зараз більш актуальні?
Найкраще заробляють ті, хто має досвід. Це не обов’язково закінчена магістратура за якоюсь спеціальністю, частіше робітничі професії. Цінують знання в електриці, гарних водіїв, будівельників. Як і скрізь, популярні медичні напрямки, але з визнанням диплома.
Мінімальна зарплатня в Німеччині зараз 12 євро за годину. В деяких землях 13 євро/година, наприклад в Баварії. Якщо говорити про жінок, то частіше за все беруть пакувальницями на різноманітні склади, продуктові чи промислові, з оплатою в 14,70 євро за годину. Кваліфікована робота коштує від 18 євро/година.
Також, обираючи роботу, важливо розуміти скільки буде коштувати житло в цьому регіоні. Різниця між землями колосальна! Наприклад, в Мюнхені житло на 1 особу за 500 євро у місяць – це пощастило та треба брати без роздумів. А ось в невеликих містечках легко знайти й 200-250 євро за особу.
Якщо ми говоримо про мовні курси, на якому рівні потрібно знати мову?
Для базової комунікації на робочому місці достатньо буде рівня А1. Його можна досягти десь за 3-4 місяці активної роботи – курси + самостійна робота з домашніми завданнями.
Якщо дорослий чи дитина планує вступ, то деяким університетам вистачить рівня В1, в найвідоміші будуть питати за B2.
На який період підписується контракт з роботодавцем?
Звичайний контракт – це один рік, а також підкріплення його дозволом від імміграційної служби на перебування в країні. Німеччина навряд чи буде анульовувати такі дозволи, бо німці зацікавлені в людях, в робочій силі, тому будуть робити все для того, щоб українці залишалися. Але сподіваємось, що вже після війни в Україні будуть такі привабливі умови, що наша агенція почне працевлаштовувати європейців.
Чудове бачення, а які ще плани на майбутнє?
Хочеться розширятися. Залучати більше партнерів для працевлаштування, підіймати рівень мовних курсів та організовувати більш нішеве навчання. Наприклад, курс німецької мови для готельно-ресторанного бізнесу, бо це дуже цікаве направлення, де дійсно можуть працювати українці.